„Já se k tomu ještě nedostal.“ Typická výmluva lidí, kterým pošlete nabídku. Kecají nebo ne? Používám na to jednoduchý trik. A trochu je špehuji.

Jako důležitou součást nabídky dávám často odkaz na můj nebo klientův web, kde mám přístup do Google Analytics. Takto:

V mailu vložím "skrytě" do odkazu měřicí parametry jako do PPC reklam
V mailu vložím „skrytě“ do odkazu měřicí parametry jako do PPC reklam

To navíc jsou tzv. UTM parametry, které se používají v PPC kampaních. Co znamenají:

  • utm_source – z jakého zdroje člověk přišel; já používám email pro mailovou korespondenci, sklik či adwords pro placené kampaně, newsletter pro mailing
  • utm_medium – o jaký druh návštěvy jde; u mě email opět pro maily, cpc pro placenou návštěvnost z PPC nebo wordlink pro odkazy vkládané do .doc dokumentu
  • utm_campaign – o jakou kampaň jde – v tomto případě wsu.cz, tedy web klienta, kterého „sleduji“.

Celá adresa pak vypadá třeba takto: http://www.paveldymak.cz/refinancovani-hypoteky.html?utm_source=email&utm_campaign=wsu.cz&utm_medium=email.

Ať se něco dovím, vkládám do mailu odkazů vždy víc. Včetně patičky mailu, jak jsem to doporučil i Mariánovi Kábelemu. Označuji je najednou až těsně před odesláním – jednoduše z evernote zkopíruji „dodatek“ adresy ?utm_source=email&utm_campaign=wsu.cz&utm_medium=email a přes  CTRL+V vložím ke všem odkazům v HTML módu mailového klienta.

Odkaz vložíte i v mailovém klientovi
Odkaz vložíte i v mailovém klientovi

A jak to pak vypadá, když se zadaří?

V Analytics najednou přibude řádek a já vím. Četl.
V Analytics (www.paveldymak.cz) najednou přibude řádek a já vím. Četl.

A pak u mě

A vidím, že četl i na www.karelborovicka.cz.
A vidím, že četl i na www.karelborovicka.cz.

#protip – stejně to jde dát do wordu, google dokumentu i e-mailového podpisu.

Taky špehujete své nabídky?